סליחה על אי הנוחות: אנחנו מנסים לשנות את העולם

לי באופן אישי נמאס כבר מכל החצי ניסיונות לתקן את ה"מצב".
לא אהבתי לעבוד בביטוח ישיר, את הצביעות באוניברסיטה,
אני לא אוהב לחכות חצי שעה על הקו בסלקום ולא את החוב שכבר למדתי לחיות איתו.

לפחות אני כבר לא צריך לשכנע אנשים שהמצב רע.
אני זוכר את עצמי כסטודנט בבן גוריון, בשיחות מלאות להבות על כלכלה מתפוררת וסכנות קרבות ובאות – ומנגד אנשים שחושבים שאני מגזים.

אז אשרי הגפרור שהדליק את המחאה,
ואפשר לכולם לראות בבירור את יוקר המחיה.
לפחות עכשיו שיחות שלי מתחילות עם אנשים ב"איך מתמודדים", או "מה לדעתך צריך לעשות".
תודה.

חוץ מזה שאני כבר לא היחיד.
אי אפשר להסביר למי שלא היה כאן לפני יולי, איזה הבדל זה להכנס לפייסבוק ולראות אותו
מלא באנשים שחיים, נושמים ויוצרים שיח חדש – ביקורתי, נוקב, לא פראייר, מודע ומעמיק.

"ובימים ההם הפכה המחאה ללגיטימית בעיני בני ישראל."

אז הפכתי את זה למחקר חיי.
שלום, קוראים לי אופיר, ואני מקדיש את החיים שלי למחקר ויישום של המעבר מכלכלה דורסנית,
שרואה רווחים לפני בני אדם ומשאבי טבע, אל עבר כלכלה ששמה במרכזה את האושר בר הקיימא של כל תושבי המדינה שלה.

האמת היא שהסיפור הרבה יותר פשוט ממה שנדמה לרוב האנשים.
הדבר המרכזי שהשתנה ב- 150 שנה האחרונות זה איפה רוב האנשים עובדים.
ב1860 לדוגמא, 3 מ5 אמריקאים היה חקלאי. ואז הגיעו מכונות, וכולם עברו לעיר.
אתם כנראה זוכרים את ה"עיור" מהבגרות בהיסטוריה. אחרי זה כולם זוכרים את צ'ארלי צ'אפלין מבריג על פס הייצור האינסופי בזמנים מודרנים,
וזאת הייתה תקופה שבה 1 מ3 עבד במפעלים. האנשים האלו ייצרו מוצרים במפעלים, וגידלו אוכל. דברים שאנחנו מגדירים אותם כ"בעלי ערך".

פעם זה היה העבודה של 99% מהעם. אז לאן הם עברו? הם עברו ללספק שירות.
רוב הצמיחה בעבודות שנוצרו מאז שנות ה80' היא של אנשי מכירות(ופרסום ושיווק) שמריצים קדימה את תרבות הצריכה.
האנשים האלה זה אתה ואני. אנחנו לא מייצרים ערך אמיתי. הביטו שמאלה וימינה.
מהמכרים שלכם, ותנו לעצמכם רגע – למי יש מקצוע שהיה משרת אותכם על אי בודד בלי חשמל?
זה היה הכרחי עד עכשיו, פשוט מכיוון שפעם לא היה מכונות שמייצרות את הכול, או אינטרנט, או מסחר גלובלי.
או את הידע המדעי שיש לנו היום. או את רמת האינטיליגנציה של הציבור.
את השיטה הנוכחית תיכננו אנשים שחיו בזמנים חשוכים, של כפרים מחוברים ע"י שבילי עפר, וערים שהמקצוע המכובד בהם היה בנקאי.
האמת היא שאנחנו כבר הרבה אחרי עידן הזהב של השיטה, והיא רק מונעת עכשיו מהיצירתיות והשפע של הכלים החדשים להתפרץ.

בגלל זה אתם סולדים מ"עולם ישן" – פוליטיקה, כלכלה, וכל הג'אז הזה.
גלגלי השיניים של המערכת איטיים וסובלים מבירוקרטיה – והידע והכלים המתקדמים ביותר מתקשים להטמע בתוכם.
אנחנו רוצים לרוץ עם היצירתיות שלנו, ומשהו תוקע אותנו. מה זה משהו, כל הפאקינג סיסטם הזה.

כולנו יודעים בבטן שיש חינוך הרבה יותר מתקדם ואפקטיבי ממערכת החינוך, מזון יותר בריא,
מערכות קבלת החלטות יותר טובות ותמריצים יותר טובים לאנשים להיות יצרנים…
זה פשוט לא נחשב פופולרי לדבר על הדברים האלו, ולפעמים קשה לראות את הקשר ביניהם לבין יוקר המחיה ומחירי הדלק והקוטג'.

אז בוא ננסה לעשות סדר.
יש את העולם הנוכחי עם יוקר המחיה, השחיתות ובעיקר עם הכלכלה המטורפת שלנו שכל הזמן מנסה לייצר מקומות עבודה כדי שאנשים ימשיכו לקנות,
כדי שלמפעלים ימשיכו להיות הזמנות, כדי שלבעלי ההון ימשיך להיות יותר כסף מלכם.

לעומתו יש את ימות המשיח – אני כותב כאן כל שבוע על "עולם חדש", ובתכלס כולם יודעים במה מדובר.
עולם שבו האדם במרכז. מעגל במקום פירמידה, כלים יותר מתקדמים לאפשר לבני האדם, שמטבעם הם סקרנים וחוקרים,
להתפתח וליצור אחד לשני באופן אחראי סביבה שהם אוהבים לחיות בה, ואוהבים בה אחד את השני.
עולם שבו אפשר לחיות חיים בריאים, ללמוד/ליצור דברים שהם משמעותיים בעיני היוצר, ולחלוק חיים משמעותיים עם הזולת.

הפוסט הבא שלי יעסוק בתגלית החדשה ביותר במחקר שלי,
אותה אני מכנה "תכנית המעבר" – והיא כוללת, לתפיסתי,
את הצעדים הנרדשים, באופן כרונולוגי, כדי לעבור מעולם ישן לחדש.
מבטיח.

עד אז תרשמו מה אתם חושבים.

נ.ב.
ב2008 צפיתי בצייטגייסט אדנדום, והסרט שינה את חיי, אשכרה.
הסרט מלא במידע מעמיק אודות כשלי המערכת הכלכלית ככלל,
ומומלץ לכל אדם בר דעת.

24 responses to this post.

  1. פוסט אדיר!

    להגיב

  2. נעים מאד אופיר, אתה לא לבד.

    להגיב

  3. Posted by הפוסק on ינואר 6, 2012 at 12:47 am

    אחיך (אני) מבין ואיתך בחלום לארץ חדשה. אבל אתה לא חושב ש'אמרו את זה לפנינו?', היו הרבה חוקרים כמוך והרבה אידיאליסטים שחזו את עולם החדש שאתה מדבר עליו. הבעיה תמיד הייתה האדם הלא צפוי בבחירותיו ובאגואיסטיותו. אנימאמין ומקוה ש'בתגלית החדשה שלך, או ב'תכנית המעבר' יש איזה דיקטטור או יד חזקה ונעלמה שתכוון אותנו לבחירות הנכונות. כי עם לא במוח, אז בכח, ואם לא בכח אז ביותר כח…. דרך הגב, צייטגייטס, אך לרעיון. אבל עדיין, צריך את הזרוע המבצעת… לא?

    להגיב

  4. לך תלמד כלכלה ומדעי המדינה .
    אתה חושב שיש לך שיטה יותר טובה ?
    אתה באמת חושב שאוטופיה היא אפשרית לא רק באגדות ?
    אתה כאילו מנסה להמציא את הגלגל מבלי לדעת איך מכינים ריבוע .
    נורא קל להאשים את השלטון את האנשים שמנהלים את הבנקים ואת המערכת הכלכלית.
    נורא קל למצוא שעיר לעזאזל.
    נורא קל להאשים ולשנוא ,נורא קל להאמין בפנטזיה מטופשת שכל הרע שקורה בעולם זה אשמת האילומנטי ,וחייזרים ואנשים שמנהלים את הבנקים כמו שפעם האשימו כל הזמן את השטן והיהודים במקום פשוט לקחת אחראיות על המעשים של עצמך.
    אתה חיי בסרט מטופש .
    הרבה יותר קל להאשים מאשר לנסות להבין שגם האנשים שמנהלים את השלטון הם בני אדם שעושים טעויות שלא תמיד יודעים כיצד לפעול ,אך עדיין יודעים הרבה יותר ממך זה בטוח. וכמו כולם גם הם מנסים לעשות הכי טוב שהם יכולים.

    אפילו אלן מור אמר שזה מטומטם ושהרבה יותר קל להאמין שיש סדר בעולם שנשלט על ידיד בני אדם מאשר להאמין שאין סדר .ושלפעמים אין סיבה לדברים רעים ופשוט צריך לקבל אותם .

    ואני ראיתי את כל הסרטי זיידגסט פרוויקט האלה והרבה מהם מטומטמים. באותה המידה .

    אלן מור על קונספרציות

    להגיב

    • איפה במה שכתוב כאן יש האשמה, קונספירציה, או שעיר לעזאזל?
      הצגתי מידע, שאתה יכול לבדוק אותו, לגבי תהליך של החלפת בני אדם במכונות
      וצמיחת טכנולוגיה באופן כללי כגורם המשפיע(מאוד) על הכלכלה העולמית ב150 שנה האחרונות.

      להגיב

    • איפה דובר על אוטופיה ??
      השיטה הקיימת לא עובדת
      יש שיטות יותר טובות, אין כזה דבר אוטופיה, תמיד אפשר להשתפר, אוטופיה זה נקודה סופית הכי טובה שיכולה להיות שאי אפשר להתקדם ממנה.
      אפשר ליצור עולם הרבה יותר טוב, בלי בצע, אלימות, עוני, רעב, שנאה וגזענות.
      עולם בלי כסף, בלי בנקים, בלי ממשלות, בלי מדינות, בלי חוקים, והכל יעבוד כמו שצריך.
      יש סיבה לזה שהדברים הם כמו שהם היום, זה לא הברירת מחדל של האדם.
      עולם שאנשים לא יוכלו להחליט בשבילך מה טוב לך, מה מותר לך ומה אסור לך רק כי הם יכולים, עולם שלאנשים יש ערכים חשובים, מידע חופשי וחינוך אמיתי.
      ובגלל שאין כזה דבר אוטופיה, והמערכת הנוכחית היא ישנה מדי בשביל הקדמה הנוכחית, צריך להתקדם ולהחליף את השיטה לשיטה טובה יותר.
      עכשיו תתחיל להגיד שתמיד יהיה פשע, ותמיד יהיו אנשים חולים שרוצים לעשות רע לאנשים אחרים.
      אפילו לזה יש סיבה, וצריך לטפל בסיבה ולא סתם לכלוא אנשים ולשכוח מהם כאילו הם ישתנו מעצמם.
      וגם היום הרוב המוחץ של הפושעים נמצאים מחוץ לכלא, אז השיטה הנוכחית לא ממש ממגרת פשע.
      כשאין כסף אין סיבות לפשע כמו שיש היום.

      רק אל תשאל עכשיו איך קונים דברים בלי כסף, זאצ השאלה הכי מפגרת שיכולה להיות , הרי אם אין כסף אז לא קונים כלום..
      מקבלים או משתמשים במוצרים ציבוריים, כן יהיה בית לכל אחד, לא צריך לקנות אותו, וגם אוכל תוכל לקחת ממקום מסויים, ואף אחד לא שילם על זה, וגם לא על הייצור, אפילו היום, מכונות מייצרות הכל ויש דרכים לגידול חקלאי 100% אוטומטי.
      יש דרכים לבנות בית בצורה אוטומטית.
      וגם תחבורה תהיה לכל אחד מתי שהוא רוצה איפה שהוא רוצה לאן שהוא רוצה, כן, חינם, לא צריך לשלם לנהג מונית, מכונית יכולה לסוע לבד, אתה מוזמן לבדוק את זה, יש כזה דבר מכונית שנוסעת לבד לאן שתגיד לה או שתראה לה על הג'י פי אס.

      שוב, שום דבר לא מושלם, אבל יש שיטות הרבה יותר טובות מהשיטה הנוכחית, וגם הן לא מושלמות, אבל הן הרבה יותר טובות מהשיטה הקיימת, ואחת מהן במיוחד.

      כלכלה מבוססת משאבים:
      DiscoverVenus.com
      TheVenusProject.com

      thezeitgeistmovement.com

      zeitgeistmovie.com – שלושת סרטי צייטגייזט, אני מציע לך לראות את Addendum ואת Moving Forward שזה השני והשלישי.

      להגיב

      • ודרך אגב, השלטון,, הם לא עושים הכי טוב שהם יכולים, וגם אם כן, הם לא יכולים, כי הם לא יודעים איך.
        הבעיות בעולם שלנו הם טכניות, לא פוליטיות.
        תחשוב טוב טוב מה עושה את החיים שלך טובים, הבית שלך, המקרר שלך, הכיריים שלך, האוטו שלך, המזגן שלך, הכבישים שאתה נוסע בהם, הבניינים שאתה נכנס אליהם, המחשב שאתה משתמש בו, הטלוויזיה שאתה רואה בה שטויות, הטלפון שלך שאתה יכול לדבר עם אנשים מרחוק, החשמל שמפעיל לך את הכל וכו, שמעת פעם על ראש ממשלה או איזה שר שפיתח או בנה משהו מהדברים האלה ????????
        לא !! הם לא יודעים איך לעשות את זה
        הדבר היחיד שהם יודעים לעשות זה לדבר ולהגיד שהם יעשו ככה וככה ויבנו ככה וככה, ובסופו של דבר הדברים היחידים שהם עושים זה לעשוק, ליצור חוקים שידכאו את האזרחים ומלחמות, וכל זה בשביל אינטרסים של אנשים (שהם לא בממשלה דרך אגב) עם הרבה כסף.

      • גם לא מאשימים אף אחד בטח שלא חייזרים חחח מאיפה הבאת את זה, האשמה היחידה נופלת על דבר אחד שכל המערכת שלנו בנויה עליו, והוא: כסף.
        כל השאר זה תופעות לוואי, כשיש כסף יש בצע, שיש בצע יקרו דברים נוראיים, לא כל כך קשה להבין את זה, זה מאוד פשוט.

      • לפעמים הם יעשו משהו טוב, וזה קורה או בגלל שהדבר הזה הוא לא באמת טוב הוא פשוט יותר טוב ממקודם והם יכולים, או בשביל שאנשים כמוך יחשבו שהם באמת מנסים לעשות הכי טוב שהם יכולים, בסופו של דבר, הממשלה זה העבודה שלהם והם יעשו הכל כדי לא לאבד אותה, ועדיין לעשות אותה כמו שצריך (לעשוק, לחוקק חוקים נגד האזרחים ומלחמות).

    • Posted by צביקה on פברואר 27, 2013 at 11:56 pm

      עולם שבו האדם במרכז- זו בדיוק ה"מחלה" ! זהו עולם אגוצנטרי שבו כולם מחפשים את טובתם האישית. זה עולם של "לקחת" ולא של "לתת". בעולמינו הנוכחי מסתובבים מליארדי "טורפים", וכל אחד מהם מחפש את החלש והמסכן, כדי "לטרוף " אותו.
      בעולם שבו האדם במרכז, הצודק הוא החזק שיושב בראש הפרמידה, ( בין אם הוא בפוליטיקה,בתאגיד ענק, בינלאומי, או סתם בעל משרד תיווך.) כל מי שתחתיו, נאלץ לרקוד לצלילי חלילו.
      אם אתה מחפש תרופה, תוציא את האדם מהמרכז, ותכניס במקומו ערך אמיתי ! ערך ששרד את מהפיכות העבר, והוא גם לא יושפע מהאידיאלים והקונספציות בני החלוף, שימציאו בני האדם בעתיד.
      הערך הזה קיים. אם תחפש אותו ברצינות , תמצא !

      להגיב

  5. Posted by משתמש אנונימי (לא מזוהה) on ינואר 6, 2012 at 1:22 am

    אך עדיין יודעים הרבה יותר ממך בתחום זה בטוח.

    להגיב

  6. תודה רבה על עוד פוסט משובח!!!

    האם הפוסט הבא שלך בנוגע למעבר בין העולם הישן לחדש הולך להתבסס על פרוייקט ונוס והדרך שלו לטרנספורמציה?

    עם כל הכבוד לפרויקט ונוס וההסתמכות שלו על טכנולוגיה בתור הדת החדשה אני מוצא בו בעיה משום שגם הוא מסתמך על איזשהו ריכוז משאבים וכוחות ורק אז ביזורם לכלל התושבים. אני מאמין שהתשובה נעוצה בעצירת הגלובליזציה ומעבר ללוקליזציה, בה כל אזר דואג לספק את צרכיו, מכל הבחינות, מחינוך ועד מזון, מתחבורה ועד לתעסוקה, זו הדרך היחידה (לפחות בתור השךבים הראשונים) לשמור על העולם ולגרום לכל אחד באמת להשפיע על מציאות חייו.

    אחת הבעיות הגדולות שיש היום לאנשים היא שהם מובלים ולא מובילים, וזה נובע מכך שהקול שלהם לא משפיע באמת, ולא רק בבחירות אלא בכלל בחיי היומיום, הם תמיד בורג קטן במערכת גדולה, בין אם זה במחירי המזון ובין אם זה בבחירת הנציג בכנסת, הקול הקטן לא משפיע באמת ולכן האדם לא מש מתלהב לקחת חלק בדברים שגדולים עליו והוא לא יכול לשנותם בהרבה.

    הלוקליזציה והמעבר לחיים בקומונות קטנות יותר יאפשר לאדם להיות משמעותי בניהול המציאות שלו ושל משפחתו וזה בתורו יגרום לו לרצות לקחת חלק בעיצוב המציאות ואם מספיק אנשים יעשו זאת ויהיו מעורבים אזי כל הבעיות יפתרו על הצד הטוב ביותר וגם בהרבה הרבה פחות זמן ומאמץ, הרבה יותר קל לפתור בעיות למעט אנשים ברמה המקומית מלמליוני אנשים ברמה הארצית.

    בדיוק כמו שצמיחה זה רע ומיתון זה טוב (רק שמכרו לנו בדיוק את ההיפך כי על זה מתבססת כלכלה של צרכנות), כך גם לגבי הגלובליזציה, היא חלק מהמחלה ולא חלק מההבראה, הלוקליצזיה היא התרופה.

    מחכה כבר לפוסט הבא שלך,
    הם תמיד גורמים לי להפעיל את המוח עוד קצת, תודה לך!!!

    להגיב

  7. איתך בדרך… לגמרי! כל מילה בסלע.

    להגיב

  8. תודה אופיר!

    להגיב

  9. הכלכלה המודרנית לא רק מתרכזת בשירות ובצריכה, היא גם ממוקדת מלחמה.
    המדינות החברות ב-G8 הו גם יצרניות הנשק הגדולות בעולם. הגיע הזמן לפרק את כלכלת המלחמה.
    כלכלת המלחמה קשורה לתפיסות של פחד, של אנוכיות, של אדישות או זלזול כלפי האחר
    האפרקאים מטומטמים, הדתיים פרימיטיביים, הערבים אלימים, הזקנים עקשנים, הפוליטיקאים מושחתים.
    כאשר נפסיק לחשוב כך על האחר, כאשר נלמד להעריך כל אחד, את תרומתו לעולם, לראות יחד עם הדברים הפחות טובים את הדברים היותר טובים שהוא מביא, ואיך אנחנו יכולים לרתום אותו לעולם החדש, אז יתחיל השינוי האמיתי.
    השינוי לא יתרחש במדינה שלנו בלבד, אבל פה זו אחלה נקודת התחלה – מציון יבוא גואל, וזה אנחנו 🙂

    להגיב

  10. תודה, מחזקת, אמן

    להגיב

  11. Posted by מירב בר-חן on ינואר 6, 2012 at 11:23 am

    אופיר היקר,
    יש לך שם יפה ביותר…. כמו הבת שלי – אבן יקרה!
    אני איתך! שמחה שיש אנשים כמוך!
    אני גם לומדת בבן גוריון, גם סובלת בכל שיעור… קשר לדעת ולהמשיך כרגיל…. אבל טוב לדעת שעוד ועוד אנשים נחשפים לאמת ולפיתרון שמוסתרים מעיננו טוב כל כך…
    מוכרחים להמשיך להפיץ!!! לפחות להביא לתודעה כי המהפיכה התודעתית היא החשובה ביותר!
    בהצלחה….
    המון אהבה……

    להגיב

  12. Posted by sara on ינואר 6, 2012 at 5:21 pm

    מאמר מכונן.תודה…אבל אין סבלנות,מה עושים? איך משנים?

    להגיב

  13. Posted by צ'ואנג טסה on ינואר 7, 2012 at 1:44 am

    מי צודק, מי טועה? תרגם יואל הופמן.
    הנה אתה ואני מתווכחים. אם אתה מנצח אותי ואני מפסיד לך, האם בהכרח אתה צודק? האם בהכרח אני טועה? אם אני מנצח אותך, ואתה מפסיד לי, האם בהכרח אני צודק? האם בהכרח אתה טועה? האם אחד מאיתנו צודק והשני טועה? האם שנינו צודקים ושנינו טועים? אם אתה ואני איננו יכולים לדעת זאת, אחרים ודאי שרויים עוד יותר באפלה. מי יכול לומר לנו עם מי הצדק? האם נמצא מישהו שחושב כמוך לשפוט בינינו? הרי הוא מסכים איתך, כיצד יוכל לומר עם מי הצדק? האם נמצא מישהו שחושב כמוני לשפוט בינינו? הרי הוא מסכים איתי, כיצד יוכל לומר עם מי הצדק? האם נמצא מישהו שאיננו חושב כמוני ואיננו חושב כמוך, לשפוט בינינו? הרי הוא אינו מסכים איתי ואינו מסכים איתך, כיצד יוכל לומר עם מי הצדק? האם נמצא מישהו שחושב כמוני וחושב כמוך, לשפוט בינינו? הרי הוא מסכים איתי ומסכים איתך, כיצד יוכל לומר עם מי הצדק? מובן, איפוא, שלא אני לא אתה ולא אחר יכולים לדעת. למי עוד עלינו לחכות?

    להגיב

    • Posted by WildBody Inlandia on ינואר 7, 2012 at 7:36 am

      צדק- מושג שנולד עבור הזקוקים לקביים. אין צדק. אתה נולד , חי ומת, נשאר לך רק לעשות את הטוב ביותר שלך בדרך הטובה ביותר לך ולסביבה.
      תעבוד אופיר, אל תקשיב למלעיזים. משתפת בכיף!!!!

      להגיב

  14. […] מגן על כלל הציבור. לכן, אנחנו צריכים להיות שם. למחות, ובעיקר להוות אלטרנטיבה. לא להגרר למעגל האלימות, ולהגיב ממקום של אכפתיות, ולא של […]

    להגיב

  15. נקודת מבט נוספת על הנושא, כי כולנו מחפשים את הארץ המובטחת. ‪http://wp.me/p1Y2Vv-2e‬

    להגיב

  16. Posted by פזית on ינואר 10, 2012 at 9:36 pm

    אני איתך. איתנו.

    להגיב

  17. […] לפעילות, ויחפשו את הקרקעות הפוריות בסביבה שלהם. . כתבתי שבוע שעבר שנמאס לי מכל חצי הניסיונות לתקן את המצב, ובאמת […]

    להגיב

כתיבת תגובה